Efek Dari Air Es

Monday, February 9, 2009

Serangan Jantung dan Minum Air Panas

Bukan saja anjuran meminum air panas selepas makan, tetapi berhubungan dengan SERANGAN JANTUNG.

Secara logis,mungkin ada benarnya,orang-orang China dan Jepang meminum teh panas sewaktu makan,dan bukannya air es.Mungkin sudah tiba masanya kita meniru kebiasaan minum air panas / hangat sewaktu menikmati hidangan.Kita tidak akan kehilangan apa-apa malah akan mendapat faedah dari kebiasaan ini. Kepada siapa yang suka minum air es,artikel ini baik untuk anda baca.Memang enak dan segar minum air es selepas makan,tetapi akan berakibat fatal.

Walau bagaimanapun,air es akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan.Ia akan melambatkan proses pencernaan kita.Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran.Lama kelamaan ia akan  menyebabkan lemak berkumpul,kita akan semakin gemuk dan  menuju  ke arah mendapat berbagai penyakit.

Jalan terbaik adalah minum sup panas atau air panas/hangat selepas makan.

Tentang Serangan Jantung.

Anda perlu tahu bahwa tanda-tanda serangan jantung akan mulai terasa pada tangan sebelah kiri.Berhati-hatilah pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bagian atas dada anda.

Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada saat pertama  serangan jantung.Keletihan dan berkeringat adalah tanda-tanda pada umumnya.60% pengidap sakit jantung adalah tidak bangun selepas tidur.Marilah kita waspada dan berhati-hati. Lebih banyak kita tahu, lebih banyak peluang untuk berumur panjang.Pakar penyakit jantung berkata,jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain,dia yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa. Bacalah artikel ini,mungkin akan dapat menyelamatkan nyawa anda juga.

0 comments:

 
Ksatria's WEBLOG. Design by Pocket